Förening & Skola

15%, 20% eller 50% in i kassan!

Om din förening, välgörenhetsorganisation eller skolklass behöver extra pengar till kassan då kan ett samarbete med oss bli mycket givande. Pengarna kommer inte bara in vid första putsningen, utan de tickar in 6 gånger om året, varje år! Ni avgör själva vilken procentsats ni vill lägga er på i samarbetet. Kravet är partipolitiskt- och religiöst obundenhet och att pengarna ska användas för ändamål som bidrar till gemenskap, utveckling och allmän samhällsnytta.

Exempel: Värvar ni 100 abonnenter ger det er minst 48 000 kr varje år!

En abonnent betalar i snitt 400 kr för en putsning och får putsat 6 ggr/ år.

• 15% i donation får alla, även utan samarbete.

• 20% i donation får föreningar som har ett samarbete med oss och aktiverar sina medlemmar.

• 50%  i donation vid första putstillfället och därefter 20% vid resterande putsningar, får alla som anordnar en värvningsaktivitet för att värva fönsterputsabonnenter till oss, exempelvis "knacka dörr" eller värvning vid matcher och dylikt.

Räkneexempel: 20% av 400 kr, 6 ggr om året på 100 abonnenter ger: 48 000 kr/år! Och då har vi inte räknat med putsningarna som ger 50% vid värvningsaktivitet.

Förening

Ett samarbete med oss innebär att föreningen aktiverar sina medlemmar på ett eller annat vis. Det kan vara att alla medlemmar erbjuds en kod som de använder när de tecknar ett fönsterputsabonnemang hos oss.

Om ni tar samarbete ett steg längre genom att arrangera en värvningsaktivitet får ni hela 50% i donation vid den första putsningen, och därefter 20% för de följande putsningarna för varje abonnent ni värvar till oss. Vår ambition är att ni ska kunna ta del av en årlig stabil intäkt med möjlighet att växa under tid. Vi vill underlätta för er att kunna planera långsiktigt för projekt som är värdeskapande både för era medlemmar och för samhället i stort. Detta är välgörenhet och ej sponsring. Vi kräver ingen motprestation mer än att pengarna ska öronmärkas och användas för ändamål som bidrar till gemenskap, utveckling och allmän samhällsnytta. Kontakta oss så tar vi fram en plan och värvningsmaterial.

Skolklass

Behöver din skolklass pengar för en klassresa, ett evenemang eller något annat som bidrar till gemenskap och utveckling? Börja värva abonnenter i 7:an eller tidigare och se hur pengarna har växt till 9:an. Det kan bli en hel del faktiskt! 50% vid förstagångsputsningen och därefter 20% för resterande putsningar, det är bara att göra mattematiken :-)

En (eller flera) som är ansvariga för klasskassan öppnar ett bankkonto för klassen, precis som vanligt vid annan klassförsäljning, och donationerna skickas regelbundet dit. När eleverna har gått ut skolan och klassen är upplöst meddelas abonnenterna om detta och de får fria händer att välja vart pengarna i fortsättningen ska doneras, eller inte alls. Ibland har skolan en fond och det vore ju passande om pengarna i fortsättningen kunde gå dit. Finns det ingen fond upprättar vi gärna en tillsammans med skolan (se nästa artikel). Kontakta oss så tar vi nästa steg tillsammans.

Välgörenhets-organisation

Ett sätt att erbjuda ett mervärde till era potentiella eller befintliga gåvogivare är att erbjuda ett fönsterputsabonnemang. Givarna får rena fönster året om och ni som välgörenhetsorganisation får en tryggare intäkt eftersom rena fönster är ett mervärde. Vi kan dessutom tillsammans ge erbjudanden till befintliga kunder som gör att donationerna blir större. Ett erbjudande om att t.ex. få uterummet putsat kan öka donationen med 100%. Kontakta oss så skapar vi ett givande samarbete.

Skolfond

När en skolklass har använt sig utav våra tjänster för att samla in pengar till sin klasskassa, så är vår ambition att klasskassan omvandlas till en fond som förvaltas utav skolan när eleverna till klasskassan har slutat. Ett förslag till en fond är Klassens hjälte. Denna fond har till syfte att lyfta fram och belöna goda gärningar; Stipendierna ska tilldelas elever som osjälviskt sträcker ut en hjälpande hand, som aktivt bidrar till inkludering, och som modigt står upp mot orättvisor.

Stipendier från denna fond ska delas ut vid varje skolavslutning och i varje klass för att uppmärksammas av eleverna och för att främja spridningen av 'hjälteandan' på skolan.
Detta ligger oss varmt om hjärtat och förhoppningsvis kan vi i framtiden känna stolthet över att ha bidragit till att en skolfond finns i varje skola i hela vårt avlånga land 🤍

Tack för ditt meddelande! Vi hör av oss inom 1 arbetsdag.

Fästpunkt 1